مدیرکل امور اقتصادی و دارایی :

یزد - ایرنا - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد از افزایش 15 درصدی مانده وام سیستم بانکی استان در یکسال گذشته تا پایان شهریور ماه 1396 خبر داد.

علی نمازی روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست جدید بانک کشاورزی یزد افزود: مانده تسهیلات سیستم بانکی در این مدت، 123 هزار و 495 میلیارد ریال بود که 20 درصد آن به بخش کشاورزی، 42 درصد صنعت و بقیه به بخش خدمات و بازرگانی اختصاص دارد.

وی مانده منابع بانک های دولتی استان در این مدت را 137 هزار و 478 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری، 397 هزار و 205 میلیون ریال وام رونق تولید توسط بانک های دولتی پرداخت شده است.
رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان یزد، مانده مطالبات بانک های دولتی را هشت هزار و 573 میلیارد ریال اعلام کرد.
نمازی با قدردانی از تلاش های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات یادآورشد: نقش و جایگاه بانک کشاورزی در دستیابی به اهداف توسعه این بخش مهم است.
کشمیر شکن، سرپرست جدید بانک کشاورزی استان یزد هم در این دیدار با بیان اینکه این موسسه مالی تنها بانک تخصصی فعال در حوزه کشاورزی است، گفت: تقویت این بخش از اولویت های کاری ماست.
در حال حاضر 12 بانک با 436 شعبه عضو شورای هماهنگی بانک های استان یزد هستند.
یزد چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و تقریبا تمامی بانک های دولتی و خصوصی در این استان شعبه دارند.
منابع بانک کشاورزی استان یزد تا پایان شهریوماه سالجاری 9 هزار و 866 میلیارد ریال و مانده تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک نیز 10 هزار و 599 میلیارد ریال است.

Sahar